måndag, november 03, 2008

Städvecka, skenvalpning, mjölkstockning och orutiner

Det kan inte gå en hel dag utan att jag beklagar mig lite (eller mycket) så här kommer dagens gnäll:
Det är redan dags för städvecka igen på dagis, tycker det var alldeles nyss som maken slet med det. Tack vare vintertiden har Lille Herr'ns rutiner blivit helt sabbade och han är numera vaken måååånga lååånga timmar på kvällen. Så länge han är glad är det inga problem, men så fort han blir trött blir han arg och vill ingenting, förutom bli buren och det fixar inte jag. Idag har jag dessutom fått mjölkstockning, igen (andra gången på två veckor); bröstet är rött, ömt och jag känner mig lagom hängig. Har kurerat mig med värmekudde och kålblad, plus en massa amning förstås. Jo, förresten, har man kål i BH:n samtidigt som man värmer med vetekudden så luktar man ganska roligt, som en jätte kåldolme typ. Dessutom tror hunden att hon har valpar, osynliga valpar som bara hon ser, vilket tydligen gör att hon: 1) måste gnälla så fort Lille Herr'n låter, 2) måste gnälla så fort Lille Herr'n slutar låta, 3) måste gå omkring och gnälla om hon är ensam nere (t ex på nätterna), 4) måste bädda (d v s gnälla, krafsa och gå runt runt runt runt) sin säng två gånger per minut. Någon som är sugen på hund? Hon är väääldigt billig just nu...

Ja, det blev ju ett väldigt bra och osammanhängande inlägg, men nu har jag beklagat mig och måste amma lite till känns och låter det som.

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Alltså hund. Nejtack. Mjölkstockning.. jag har aldrig haft så hög feber och varit så sjuk som när jag hade det när Lilla var liten. Över 40°, nästan enda gången i livet. Jag avundas dig inte. Och ONT som fasiken gör det ju. Krya på dig!

Lotta sa...

Och jag som älskar kåldolmar. Skulle lätt älska dig med kål i bh:n och värmd vetekudde. Kom hit!!!

Kan man inte ge hunden lite hormoner så stackaren kommer tillbaka till verkligheten?

Anonym sa...

Nog har du all rätt att beklaga dig!
Och vad sugen jag blev på kåldolmar nu...