måndag, november 03, 2008

Hell-o-ween

Jag blir faktiskt förfärad när jag läser i andras bloggar om att "traditionen" med bus eller godis resulterar i att man får sitt hus vandaliserat. Vad är det för några jävla dumheter rent ut sagt? Jag skulle bli helt skogstokig om någon kastade ägg på mitt hus bara för att jag inte har godis hemma att ge bort när de knackar på (oftast också på fel dag, men det har jag skrivit om förut så det skippar jag i år). I Mammabloggen kan man läsa om några olyckliga grannar som fick putsa om huset för en massa pengar efter haloween-"bus", och jag kan tänka mig att de inte vågar annat än att ha godis hemma varje år nu mera. Jätte fin tradition, verkligen, när man blir utpressad att ha mutor hemma för att slippa skadegörelse. (Känner igen det där från en bok, jag tror den heter Gomorran...) Jag tycker faktiskt att Svensk Handel ska stå för kostnaderna som vandalisering i samband med Halloween, med tanke på att de var dom som introducerade och marknadsförde den "högtiden" i Sverige.

1 kommentar:

Alex sa...

Jag håller fullständigt med! Tur för oss att vi bor på landet. Inga ungar som vill ut och tigga här i mörkret.