lördag, november 01, 2008

Känner mig som Madicken

Ni vet den där gången hon fick hjärnskakning när hon hoppade från vedbodtaket och inte kunde åka med på skolutflykten. Istället fick hon ligga hemma i sängen och kräkas. Jag kräks iofs inte, men å andra sidan tror jag chansen är rätt liten att Busmamman också får hjärnskakning (eller migrän?) just idag så att träffen blir uppskjuten. För sånt händer bara i Astrid Lindgrens sagovärld, tror jag. ;)

Äh, dags att sluta upp med att rulla runt i självömkan och försöka ta mig för någonting. Blir nog en liten tur till lekparken med Prinsen i det fina nästan-vintervädret och sen fika med bulle.

5 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Så trist! Men snart måste väl migränen ge sig - så att du får någon slags normalt liv tillbaka?

Ponder sa...

Jag hoppas verkligen det, för det här börjar bli knäckande, framförallt att vara så skör att minsta lilla grej ger en migräntopp. Vore skönt att kunna göra någonting utan att behöva betala för det efteråt.
Nu har det ju varit alldeles för mycket barn hemma och för lite sjukgymnastik de senaste veckorna; alltså inte så konstigt att jag blivit lite sämre igen.
Äh, nu gnäller jag t o m i kommentarsfältet - skärpning Barbro! Nu ska jag äta potatisgratäng och kalkonstek, det blir bra i allafall. :)

Anonym sa...

Förstår det... Du som räknat med att åka!! Kram till dig!

Anonym sa...

Vi får ta igen det nästa gång.
Både du jag o helen!! Så det så.

Busmamman sa...

Men det var inte alls roligt. Alla var sura & elaka & kastade popcorn vilt omkring sig.
Nej du, var glad att du var hemma!!


Saknade dig!