lördag, november 08, 2008

Fet, flintskallig och otacksam

Ja, det är jag det, i allafall om man ska tro det min mamma insinuerar och säger. Att hon tycker att jag är tjock, och dessutom väldigt dum som inte gör något åt det, har jag skrivit om förut, men igår spädde hon på det lite till. Jag hade önskat mig en enda sak i födelsedagspresent - en salladsskål - men istället för det köpte hon en magtränare till mig (som vi dessutom redan har en). Jag blev faktiskt lite sur över det, dels för att jag inte kan träna som jag vill nu, dels för att jag är less på hennes tjat om min vikt och dels för att vi redan har en sån, vilket i hennes värld blev till att jag är otacksam. Som grädden på moset tryckte hon ner mig totalt genom att påpeka - högt, så att ALLA hörde - att jag tappat väldigt mycket hår och faktiskt ser rätt tunnhårig ut uppe på huvudet. Tack tack, så hjärtligt tack.

Jag borde inte bry mig, inte ta åt mig, men det gör jag.

Ja, ni har nog rätt, hon mår nog inte så bra själv. Som jag sa till Busmamman igår så kan hon varken hantera att jag höll på att dö eller att jag mår dåligt. Hon vill/vågar liksom inte ta in det tror jag. Endera dagen, när jag orkar, ska jag prata med henne i enrum och reda ut det här för så här kan jag inte ha det. Pratade med maken idag och han förstod inte heller vad hon sysslar med, speciellt inte hennes hang up med min vikt.

Och tack för alla grattis, egentligen har jag inte fyllt än, men jag suger åt mig ändå! :)

7 kommentarer:

Alex sa...

Jag blir alltid mållös när jag läser om hur din mamma beter sig. Vem fan hade inte blivit sur för 1) en sak som man redan har 2) en sak man inte ens kan använda för att man mår skit 3) ens tanken att man behöver en sådan

Så du har fyllt år nu!? Puss å kram!

Anonym sa...

Nämen grattis, var det så tidigt det brakde loss!

Grattis!!

Ibland får man tänka som såhär att en människa som säger sådan saker kanske inte mår så bra själv eller nåt?

Kram åsa

Frida sa...

Men va? Jag hade blivit jätteledsen om någon, och framför allt min mamma, betedde sig sådär.

Passar på att gratta dig i efterskott på födelsedagen.

/Frida, som är usel på att kommentera inlägg i bloggarna jag läser.

Cissi sa...

jag blir så ledsen av att läsa vad du skriver och vad du får höra. Det är klart du blir ledsen!!
Stort grattis och jag hoppas du fick lite andra presenter var som bättre!
bamsekram

Cissi sa...

förresten jag skulle ju skriva att jag håller med Åsa en människa som säger såna saker mår nog inte bra själv

Världen enligt J. sa...

Jag blir så upprörd när jag läser om din mammas kommentarer och pikar! Mammor finns till för att stötta och vara omtänksamma, inte för att sänka sina barn. Det spelar liksom ingen roll vad barn gör, som förälder finns man där även när barnen är vuxna.

En annan sak: jo, jag är nöjd med mobilen. Bilderna blir oftast fina, om det är hyfsat ljust. Fördröjningen när man tar bilderna är dock lite irriterande. Det är svårt att fånga hoppande ungar.

Lotta sa...

Har en likadan mamma här. Fy 17...

Vad ska du köpa till henne när hon fyller år? ;)