torsdag, november 06, 2008

Ljugande sjukgymnast

Jag har ju glömt att berätta att jag kom på sjukgymnasten med att ljuga för mig häromsistens; inte direkt förtroendeingivande... Första gången jag var där frågade jag om akupunktur, vilket hon då påstod att hon inte hade tid att ge. Vid avstämningsmötet för snart en månad sen hade hon med sig en student (och uppträdde på det hela taget väldigt annorlunda från första gången) och då kom det fram att hon visst ger akupunktur men aldrig som första behandling! Så, istället för att förklara det för mig första gången, drog hon till med att hon inte hade tid. Antar att hon inte ville/orkade övertyga mig om att prova annat först, eftersom jag tyckte att akupunkturen hjälpte så bra?

Nu har det ju gått ett tag sen avstämningsmötet, men jag blir faktiskt bara mer och mer irriterad över det här. Varför har hon undanhållit mig en behandling, utan att motivera det dessutom, som kanske hade gjort att jag mått mycket bättre nu?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är det dags att hon kompenerar dig! Du kanske skulle upplysa henne om hennes lilla försägelse, sånt kan motivera till högsta grad av hjälpsamhet framöver!

Ponder sa...

Ja, man kan ju tycka det... Önskar att jag hade sagt något på en gång, men först blev jag paff och sen var det liksom inte läge. Ska se om jag kan jobba in det i konversationen nästa gång vi ses - länge leve guilt trips! ;)