måndag, februari 08, 2010

Den förhatliga kräksjukan

En spya och en jätte diarré dagis idag. Hur stor är chansen att killarna klarar sig då tror ni? Lika bra att börja ladda mentalt för kaskad kräkningar och nattlig sanering av nerspydda ungar/sängar/gosedjur/snuttekuddar. Precis vad jag inte behövde just nu. (Å andra sidan är kräksjuka sällan något man behöver, men nu, mitt i ett tarmskov, är det verkligen inget drömläge...)

Är det något jag avskyr så är det att gå på kräkspänning - ni vet när man knappt kan sova på nätterna för man ligger och lyssnar efter tecken på att det är på gång, när man rycker till så fort någon rapar eller hostar och så vidare.

6 kommentarer:

Nikki sa...

Usch! Vet exakt hur det känns! På Noahs dagis började det för 1,5 vecka sen då en tjej kräktes rakt ut. Sen blev en massa barn sjuka under helgen och sen ytterligare några i förra vecka. Och i fredags var det bara Noah och Moa (hon som hade kräkts först) på dagis. Än ska vi inte ropa hej men okej vi tar gärna lite feber istället om nu Noah måste bli sjuk! De flesta på dagis fick magsjuka några fick feber. Hoppas ni slipper kräksjuka!!!! Finns det något annat som är ofarligt som är värre?

Morfen sa...

Fyyyy, vet precis hur det är!! Jag har dessutom kräkfobi så jag blir nästan ett psyk-vrak när det står "magsjuka går" på info-tavlan på dagis. Urk! Det går på dagis nu, men jag har hållit mig i skinnet än, ungarna mår prima.. men jag är på spänn ändå. Mejlar dig för att babbla mer! :)

Anna sa...

Åh nej, vet precis hur det är. Minsta lilla host så är jag på väg upp ur sängen. Får att inte tala om alla gånger som kommentaren "mår du illa?" uttalas så fort de hostar på dagen.

Det har ju snurrat runt ett tag på Ellens dagis och hon klarade sig ju den första vändan, innan jul, trots att bästa kompisen kräktes vid maten :-(
Men efter jul fanns smittan kvar och då var det ju kört...

Håller tummarna HÅRT för att ni ska klara er!!!

Linda #handgjordlyx sa...

Hoppas att ni klarar er från eländet!

Monica sa...

Jag läste i dag på sonens dagis att magsjuka går och att de kommer vara stenhårda med 48 timmarsregeln.
Ingen har kräks på dagis sa de, men nu håller jag tummarna för att inte vi får hem smittan. Sonen går 15 timmar a tisdag-torsdag och de är ute mycket så jag får hoppas på det bästa.
Hoppas ni klarar er undan om det är möjligt.

Ponder sa...

Tack alla! Än så länge lugnt här, peppar peppar.
Håller tummarna för att vi alla slipper kräksjukor!