måndag, februari 08, 2010

Praktikmöte

Och det kändes så där faktiskt. Verkar inte bli så där jätte spännande, som jag hade hoppats, men å andra sidan är chansen stor att det leder till jobb senare. Ett tråkigt, men ändock jobb...

Dessutom får jag inget betalt under praktiktiden - något som strider mot precis alla principer och bestämmelser. Har pratat med min lärare, som blev smått chockad eftersom det här är ett stort och välkänt ställe. Att de inte skulle betala sina praktikanter fanns liksom inte på kartan för honom. Han föreslog att jag skulle gå med på två veckor oavlönad praktik - vill de ha mig längre får de hosta fram stålars. Har framfört detta till min handledare (som inte är den som sitter på kulorna), så får vi se vad som händer. Kanske blir det inte praktik för än i sommar ändå? (Och inte mig emot, för då skulle jag kunna försöka må bättre istället för att jobba sönder mig...)

2 kommentarer:

Alex sa...

Och med det inlägget undrar jag förstås vad drömjobbet skulle vara? vilken tidning - i världen? i Sverige? Eller kanske vilken genre?

Nytt inlägg för dig att klura på ;)

Sushi på torsdag funkar tyvärr inte då jag ska åka med kattkillarna till veterinären. Jag hör av mig så pratar vi ihop någon dag istället :)

Ponder sa...

Asch, jag vet inte riktigt, men jag tror att det här jobbet blev lite för vetenskapsinriktat... Skulle nog vilja och behöva arbeta som typ vanlig lokalreporter ett tag, för att komma bort från forskningssvängen ett tag.

Ja, vi får prata ihop oss om en annan dag istället. Nu är det ju lite osäkert hur det blir framöver, men vi kan ju alltid preliminärboka en dag. :)