onsdag, februari 03, 2010

Välkommen hem


Även den här lilla godbiten dök upp här hemma idag. En HP mini 5101 - datorn jag suktat efter i månader, men som varit alldeles för dyr (över 4000 kr i den konfigurationen jag ville ha). När den sänktes till 2500 kr, var det liksom inte så mycket att fundera på.

Så här långt hittar jag ingenting jag inte gillar med den - liten, lätt, snabb, lång batteritid. Lite ovant känns det med Windows 7, men värre än Vista kan det ändå inte vara.

Jag är nöjd och det känns lite märkligt efter att ha letat dator så länge. Tänk vad mycket tid över jag får nu, när jag inte behöver tänka på det längre. Kanske till och med kan få något gjort, typ hemtentan som ska vara inne på fredag?

5 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Jamen visst är det väl skönt när man har hittat rätt och slipper grubbla och fundera över hur och vad man ska göra? Och det gäller oavsett om det är datorval, semesterval, klädval eller kanske till och med riktigt stora val i livet?

Ponder sa...

Ja, det känns skönt, men samtidigt lite tomt på något vis... Vad ska jag nu fundera på, typ. ;)

Linda #handgjordlyx sa...

Haha, ja så kan man ju se det!

Viktoria sa...

Jag är också fast i träsket. Datorträsket. Jag har ju en bärbar men vill ha en minibärbar. Ja till sängen och så... sjukt jag vet men... det skulle vara smidigt.

Var har du shoppat din? Nöjd än så länge?

Ponder sa...

Viktoria, kolla Dustinhome.se! 5101:an är en businessversion av netbook, dvs bättre än de som säljs för privatpersoner. Jag kan bara rekommendera den här lilla saken - helt underbar på alla vis!