onsdag, maj 21, 2008

Det händer grejjer

Förutom att prata så tog också kuratorn tag i det här med huvudvärken och skickade ett mejl till neurologen och "min" läkare där det stod (något överdrivet) att "familjen går på knäna och önskar kontakt snarast". Det tog skruv och idag ringde mäster Neurologen upp och diskuterade fortsatt behandling med mig. Vi kom väl fram till att jag förmodligen lagt till ett element av spänningshuvudvärk ovanpå migränen - inte ovanligt när man haft ont så länge. Nu skulle han prata med magtarm och sina kollegor angående behandlingsalternativen (i princip dikofenakkur eller olika sorter psykofarmaka, vilket är mer eller mindre bra när man ammar...). Sen hör han av sig i morgon igen, hoppas jag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är bra att de skriver lite dramatiskt, även om jag tror det är sant, ni går säkert på knäna på ett sätt...

Får hoppas på en dunderkur nu, hur sätller du till att kanske inte amma då? Bara en nyfiken fråga.

-Åsa

Lotta sa...

Nu händer det grejer!!!!

Håller tummarna att du snart ska få ett slut på allt lidande.

Kram!

Sommartjejen sa...

hej Vännen
Nu har jag läst ikapp, visste inte att du hade en egen blogg trodde bara du hade lilltjyvens blogg! Så nu har jag haft mycket att läsa ikapp när jag såg att du lämnat en länk inne hos mig.
Fyyyy så jobbigt du haft det efter förlossningen och fortfarande. Hoppas verkligen det snart blir mycket bättre så du får njuta lite också!!!!
STOR STOR KRAM