tisdag, maj 06, 2008

Idag gick det bättre

Jag orkade inte ringa ett samtal till igår, eftersom det första gick så dåligt, det fick vänta till idag istället. Idag fick jag tag i "rätt" BM, eller hur jag ska skriva - en som brydde sig och lyssnade på mig i allafall. Hon jagade rätt på läkarens schema och konstaterade att han hade nattjour den här veckan och är forskningsledig nästa (vilket förklarar varför jag inte fick en tid hos honom). Hon lovade dock att mejla honom idag och be honom ringa mig vid tillfälle. Om han inte svarar under veckan så ringer hon honom på måndag (när han finns i huset dagtid). Hon avslutade med att säga att han brukar vara snabb att svara på mejl och mån om sina patienter, vilket stämmer överrens med min bild av honom.

Frågade även om mina envisa inre suturer som inte vill lossna, och det är bara att komma upp och ta bort dom vid tillfälle. Tror dock jag väntar några dagar till och ser ifall de vill ge sig av sig själv, eftersom det fortfarande känns jobbigt att förflytta sig p g a huvudvärken.

På det hela taget känns allt mycket bättre idag.

Inga kommentarer: