torsdag, maj 15, 2008

Uppåttjack + nedåttjack = vad då?

Ska bli intressant att se hur jag kommer må nu när jag dragit igång min hästkur med kortison ("uppåttjack") i kombination med betablockaren ("nedåttjack"). Hittills har jag just inte märkt någon skillnad, mer än att min vilopuls möjligen är lite högre än 56, men det är inte någon nackdel precis. Det mest spännande är väl att se om det hjälper mot migränen eller ej.

Uppdatering: Man mår inte så himla bra, tyvärr... Väldigt trött, men ännu mer rastlös än innan, yrslig och ganska olustig i kroppen. Mest synd är att jag efter två doser inte känner någon direkt skillnad i huvudvärken, men det är ju tre doser kvar, så än har jag inte gett upp hoppet om att det ska fungera.

Åsa: Du har säkert rätt, migränen, tröttheten och allt annat gör säkert mycket till min obeslutsamhet. Försöker undvika beslut så långt det går, men helt kan man ju inte lägga ner liksom.

-sl-: Det är precis så där; de enklaste besluten blir jätte jobbiga... Ska ju till kuratorn nästa vecka, får se vad hon säger om saken.

Sanna: Under hela graviditeten och efter förlossningen har jag ätit 20 mg per dag, nu ska jag äta hela 50 mg i fem dagar för att sedan trappa ner.

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Bra med kuratorskontakt, om h*n är vettig och bra! Kanske kan den hjälpa till med verktyg för att stå ut/härda ut med smärtan också?