måndag, maj 19, 2008

Så gick det med kontinuiteten

Ringde spec-MVC idag, som överrenskommet med läkaren för att be dom kontakta honom. (Han är egentligen inte i tjänst den här veckan, men hade skrivit in i journalen att det var OK att kontakta honom.). BM jag pratade med (en ny en) lovade att ringa honom på sökaren och sen återkomma. Ett par timmar senare ringer det och det är en läkare på spec-MVC, men inte vilken läkare som helst, utan den jag verkligen inte gillar och som jag dessutom har bett om att få slippa prata med (dessutom står det i min journal, så hon vet om det - hur bra blir samtalet då tror ni?).

Nå ja, hon kontaktade i allafall neurologen och de ska ge mig en tid "så fort som möjligt". Vad det betydde visste hon inte, och verkade tycka att nu hade hon gjort sitt. Hade det varit "min" läkare hade jag haft en tid redan nu, det är jag säker på. Det enda jag kan göra nu är att vänta (hur länge då?) och sen höra av mig igen. Ja, och ha ont i huvudet förstås, men det är ju inget nytt.

1 kommentar:

Elin sa...

Ghaaaa, vad trist, varför kunde de inte kontakta din läkare direkt, och läkaren som du verkligen inte vill ha borde ju INTE ringa. Hoppas du får en tid SNABBT och att det kan göra något så du mår bättre.
Kramar