torsdag, maj 22, 2008

MRI i morgon

Fick just ett samtal från neurologen; det var en ny läkare som ringde (mäster neurologen var ledig till på tisdag) och hon tyckte absolut att det var dags att gå vidare med huvudvärken. Sagt och gjort, en akuttid på röntgen bokades i morgonbitti (ska vara där redan kl 8) och sen en konsultation efter det. Största problemet nu är att om kontrast ska ges (läkaren var inte säker) så får jag inte amma på x antal timmar, utan istället pumpa ur och slänga. Problemet är att lillTjyven är förstoppad redan nu, och borde inte äta mer Nutramigen, men det får lösa sig (ha ha) på något sätt.( Vi har börjat ge honom Laktulos idag och hoppas på att proppen ska släppa...)

4 kommentarer:

Lotta sa...

Nu börjar det hända grejer.

Kan du pumpa ut någon extra gång ikväll och i natt och ge lillprinsen varvat med tillägg? Eller häll i han Laktulos för glatta livet för nu ska mamma bli frisk. :)

Anonym sa...

Men plutten då, hoppas lactulosen hjälper då!
Förstoppade barn är jobbiga, vi har en fyraåring med samma problem och henne kan vi inte lura i eländet...

Lycka till imorgon!
Måste bara tillägga att jag tycker du är så cool mitt i alltihopa, ett jäklar kurage (ja, jag vet vad fasen ska du annars göra...)

-Åsa

Linda #handgjordlyx sa...

Jag tänker på dig och hoppas att det går bra på MR. Måtte de hitta på något som _fungerar_ den här gången!

Alex sa...

Hoppas det gick bra nu på morgonen. Och att tjyven får till några saftiga bajsblöjor snart. Kram!