söndag, februari 08, 2009

Blöjstorlekar

Ja, jag vet att det här ämnet kanske egentligen passar bättre på någon av barnens bloggar, men nu hamnade det här...

Här har vi just nu två storlekar på blöjorna - storlek 4 och 5. På storlek 4 står det att de passar för "8-14 kilo". Prinsen, som inte är tjock någonstans, väger knappt 11 kilo och får inte plats i storlek 4-blöjorna. Jag undrar vad blöjtillverkarna vinner på att vara överdrivet optimistiska med de där gränserna? De borde väl tycka att det var bra om man gick över på en större storlek så tidigt som möjligt? (Färre blöjor för pengarna ju större storlek.) Eller har jag missat något?

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Det där minns jag också, att rekommendationen på blöjpaketen inte stämde! Undrar varför de gör så?

Disanisa sa...

Vet... mina barn borde kunna ha samma storlek om man går efter de dära... men, det går icke!