onsdag, februari 25, 2009

Förbannad

Ni kanske minns den totalt meningslösa telefontiden med Neuro i januari? Idag fick jag hem kopior på min journal, och gissa vad idioten skrivit?

"Patienten ringer upp. Hon undrar om sjukskrivning."

Det är allt, inte ett ord om hur jag mår (vilket jag förklarade för honom utan att han lyssnade) eller att vi tidigare bestämt att vi skulle diskutera medicinering. Nu ser det ju för fan ut som jag bara är ute och fiskar efter sjukskrivning. Förbannade pisshuvud!

6 kommentarer:

S sa...

Jag förstår att du är skitförbannad. Med ALL rätt!

Min mamma har varit i "sjukhussvängen" och hon blev utsatt för de mest bedrövliga kommentarer och osanningar, så det verkar ju inte helt ovanligt heller.

BEDRÖVLIGT är ordet.

Ponder sa...

Tack!

Jag har haft det på känn, att vissa läkare skriver lite vad som i journalerna och nu har mina farhågor besannats. Vad tråkigt att din mamma också blivit utsatt för det.

Jag undrar om man kan kräva att de ändrar direkta osanningar och felaktigheter? Det ser ju inte direkt bra ut i fall FK begär ut journalerna det där...

S sa...

Mamma har klarat sig hyfsat bra men det tog tid innan hon tog sig tillbaka till ett liv som innehöll arbete. Känner att jag blir irriterad när jag tänker på det.

Ingen aning om man kan kräva att dom ändrar något i efterhand, men kanske? Känns som att det borde vara en självklarhet att få säga sin egen syn på det hela.

Elin sa...

Hittar liksom inga ord. Jag bara undrar varför man väljer ett yrak där man har mycket sociala kontakter, när man är totalt socialt inkompetent?

Man, borde ju kunna begära att de skall ändra i journalen. Ibland kan ju FK klaga på hur det skriver vid en sjukskrivning på läkarintyget och be läkaren skriva om/förtydliga det hela. Jag kan ju tycka att man som patient borde kunna göra det samma.
KRAM

Nina sa...

Vilket pucko :( Förstår att du är arg.
Kan ju dessutom vid en ev uppföljning vara bra att det står hur du mådde just då....
Tragiskt att det verkar finnas så många idioter inom sjukvården

Ponder sa...

Elin: Jag undrar också varför man väljer ett sånt yrke, eller snarare varför man fortsätter jobba med patienter om man nu är helt ointresserad av den biten. Det finns ju andra alternativ, typ forskning eller så. Jag vet inte riktigt vem man ska vända sig till i en sån här fråga, men jag ska ta reda på det.
Kram tebax!

Nina: Ja, det finns allt för många människor inom vården som nog borde valt ett annat yrke... Är man inte intresserad av hur patienten mår, ja då är man nog i helt fel branch...