måndag, februari 02, 2009

Fullt upp

Jag jobbar häcken av mig med journalist kursen. Är snart ikapp med inlämningsuppgifterna, och då måste jag börja med den första betygs-uppgiften. Den innebär att man måste ge sig iväg på någon sorts muntlig framställning* (kan vara nästan vad som helst), och sen skriva en artikel om det.

Och vet ni? Jag tycker verkligen att det är svinkul, precis hela tiden!

Uppdatering:
Inte blev det sämre av att jag fick jätte fin kritik på min första uppgift, bl a med komplimanger för mitt precisa och rappa skrivsätt.

* Just nu velar jag mellan ett föredrag om Reiki (just eftersom jag inte tror på det kan det vara lite roligt att skriva om det) eller ett om Uppsalas mest kända entomolog, spindelexperten Åke Holm som skulle fyllt 100 år i dagarna.

8 kommentarer:

S sa...

Så bra!

Linda #handgjordlyx sa...

Jamen, visst ÄR det kul att plugga! =) (och visst är det roligt att få bra kritik...!)

S sa...

GRATTIS!

Världen enligt J. sa...

Klart du får beröm! Som trogen läsare av din blogg så vet jag att du kan skriva - och jag läser ganska många usla (ett och annat bra, något enstaka alldeles lysande) alster per dag...

Anonym sa...

Det visst vi ju redan här, att du skrev rappt och precist. Dessutom väldigt underhållande :)

Härligt att höra att det går så bra trots en lite tokig start!

Ponder sa...

Men tack hörrni! :)

J och V: Vad glad jag blir att ni tycker att jag skriver bra och underhållande. Tack för komplimangerna!

Lotta sa...

Är inte dugg förvånad. Du är en av de smartaste personerna jag känner. :)

Ponder sa...

Lotta: Puss på dig, vad glad jag blir att du har så höga tankar om mig. :)