måndag, februari 23, 2009

Hurra för husläkaren!

Besöket är avklarat och han gick med på att sjukskriva mig retroaktivt. Nu behöver jag inte oroa mig för den biten i allafall. I övrigt lyssnade han mycket uppmärksamt, kollade blodtryck och reflexer. (Såg på sjukintyget sen att jag har nedsatta reflexer både i armar och ben - undrar vad det betyder?) På det hela taget ett bra besök hos en empatisk och förstående läkare.

Jag glömde skriva igår att även om han hjälper mig nu så tycker han absolut att jag ska fortsätta gå hos Neuro, eftersom de har kompetens och behandlingar där som han inte har. Jag hade gärna skitit i neuro, men förstår ju att det ligger något i det han säger. Vi får se hur det känns efter besöket i mars helt enkelt.

9 kommentarer:

S sa...

Så roligt att höra!

Världen enligt J. sa...

Mycket skönt att höra!

Linda #handgjordlyx sa...

ÅH vad skönt Ponder! Vad härligt att kunna släppa den biten nu och fokusera på lite annat! =) (å så inser jag att det väl är vovven näst?...)

Anonym sa...

Härligt att höra!

Elin sa...

Vad skönt att du träffade en bra läkare och att han sjukskrev dig!
Kram

Anonym sa...

Härligt!!

-Åsa

Nikki sa...

Åh så härligt att höra att det finns sympatiska läkare kvar och att du lyckades komma till honom!

Kram

Nikki

Busmamman sa...

Vad skönt!
Fram för fler såna läkare tack!

Ponder sa...

Tack allihopa!
Håller med om att det behövs fler läkare som han. Det var det bästa vi gjort när vi bytte till den privata läkarmottagningen. De är alltid tillgängliga, men får tid fort när det verkligen behövs och all personal är supertrevlig.