onsdag, februari 04, 2009

Professorsdrömmar

Det inte dykt upp något svar från herr Professorn än. Snart är det dags att skicka mejl nummer fem. Undrar vilka hot jag ska dra till med den här gången?

Däremot drömde jag om honom inatt.

Han kom hit till vårat hus (som inte alls såg ut som i verkligheten, men ändå) med en handskriven pärm med mitt nya projekt. Eftersom jag inte ville prata med honom försökte jag gömma mig och samtidigt hålla koll på vad han gjorde. Medan han pratade i mobilen med sin dotter - de skulle visst boka flygbiljetter till Island - smög jag fram för att se vad som stod på pärmen. Då ser jag att han har en bomullstuss i ena näsborren, som att han blöder näsblod. Tussen ramlar ut på pärmen och kvickt som ögat kniper han den blodiga pappersbiten (det var visst inte bomull ändå) och äter upp den! Samtidigt får han syn på mig, och nu hade helt plötsligt jag övertaget i situationen.


Vad tror ni det betyder?

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Att du bidar din tid - och att du kommer att sätta honom på plats.

Jag har också drömt jätteskumma drömmar om kollegor - och om min fd. fd. prefekt (på den tiden han var min chef). När jag berättade om den sistnämnda drömmen tyckte maken att jag skulle skaffa en boxningssäck i garaget och tejpa upp en bild. Han tyckte att jag behövde avreagera mig...

Nikki sa...

Vad betyder det där? HA! HA! Du vill inte veta vad jag tror! HA! HA!