tisdag, februari 17, 2009

Hur ska det här gå?

Maken har ju som sagt opererat sin stortå idag, men han glömde visst tala om att han kommer vara ur funktion i två veckor. (Innan op lät det på honom som att han skulle vara up and running redan i morgon, därför har jag inte ordnat med någon avlastning. En dag med ensamt ansvar överlever jag, även om jag får betala för det.) Det har varit en tung dag, har tagit två imigran för att inte krascha helt. Problemet med det är att jag blir så väldigt seg och flummig av dom. Inte så bra när man har ensamt ansvar för Lille Herr'n.

Nåväl, i morgon är en annan dag och mamma har erbjudit sig att komma en sväng. Hon är i och för sig enhänt, men det blir i allafall fler händer än jag har nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men de opererade väl inte bort händerna på honom hoppas jag?

Linda #handgjordlyx sa...

ajdå =/ En sak i taget, vännen! Gör inte mer än det du/ni absolut måste.

Elin sa...

Nä, men fy vad jobbigt. Nu får det väl ändå räcka med jobbigheter för er del *bestämmer det NU!!!*.
Kram

Lotta sa...

Ha, ha... Precis Sofia! Precis min tanke. Sätt han i en rullstol vid diskbänken eller placera han mitt på golvet så kan han underhålla barnen. ;)

Nä, nu ska vi inte skoja om så allvarliga saker. Det är givetvis jättesynd om maken och han kommer säkert få lida ett tag. Var rädd om dig bara och hoppas du får mycket hjälp.