måndag, februari 09, 2009

Jag har haft det för lätt

Nu strular det rejält med sjukskrivningar och läkarbesök. Allt sedan Neuro skulle ta över mitt fall*. Just nu står jag utan både sjukskrivning och läkare där, vilket gör att jag måste vända mig till Kvinnokliniken, igen. Min underbara läkare där är fortfarande föräldraledig, och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Vad jag orkar göra. Men orkar man inte får man ingen hjälp och inga pengar.

* Nu är det dags för rehabilitering med försäkringskassan och då är det ju bra om det är en läkare som kan migrän som är med...

3 kommentarer:

Nikki sa...

Hoppas på bättre tur än mig! De är inte kloka när de sätter igång tyvärr! Blev av med min läkare för 1 år sen och har fortfarande inte träffat på något annat än värdelösa läkare!

Elin sa...

Nä, men vad trist att det strular så! Det är ju helt sjukt att man måste vara tillräckligt frisk för att kunna vara sjuk. Mår man dåligt orkar man ju liksom inte ringa runt och tjafsa en massa. Kunde de inte sjukskriva dig via vårdcentralen?

Hoppas att det ordnar sig!
Kram

Ponder sa...

Tack båda två! Jag hoppas också det ordnar sig, men det lär väl krävas en del tjafs är jag rädd...