fredag, februari 13, 2009

Två timmar kvar

Oron är som en stor blyklump i magen. Önskar att veterinärbesöket redan var över, att vi visste hur det ligger till. Ovissheten är jobbigt, får mig att må illa. Letar hela tiden tecken på att vovvan mår dåligt, att något inte står rätt till. Hon beter sig som vanligt, och hade det inte varit för knölen på magen hade allt varit bra...

Borde skriva ett klyftigt blogginlägg till journalistkursen nu, men det finns inte en chans i helvetet att jag kan koncentrera mig på det. Får bli ett senare problem.

Senare:
Tillbaka, inte så mycket klokare och ungefär lika orolig. Det är en tumör och den ska opereras bort den 24. Innan operationen (samma dag) görs en lungröntgen. Visar den spridning till lungorna gör man ingenting, annars tas tumören, juverparet och lymfkörtlar bort. Tumören skickas inte för patologisk undersökning (det tjänar ingenting till), och överlag är 50% godartade. Jag vågar varken hoppas eller skriva mer just nu...

10 kommentarer:

Nikki sa...

Hur gick det? Här är det Noah som har en knuta som oroar mig halvt ihjäl! Och inte ringde det någon doktor idag heller! Suckar! Hoppas allt var bra med vovven i alla fall!

Anonym sa...

Hur har det gått, du får skriva nåt så fort du orkar, måtte det inte vara dåliga nyheter...

Håller tummarna för fina hunden!

-Åsa

Anonym sa...

Hur har det gått, undrar jag med! Hoppas allt ser fint ut... Skriv snart! Kram!

Världen enligt J. sa...

Hoppas verkligen att det har gått bra! Hudjur = familjemedlemmar.

Ponder sa...

Tack allihopa för fina ord och kramar!
Och ja, hon är verkligen en familjemedlem. Faktiskt den i familjen som jag hängt ihop längst med (hade ju henne innan jag träffade maken). Hon kom med liv till mig ett halvår efter att pappa dött. Hon är hunden han alltid ville ha, men aldrig fick. Hon är min hund och jag är hennes människa.

Nikki: Läkare som inte ringer upp borde lynchas offentligt, speciellt när det gäller barn...

Anonym sa...

Håller tummar och tår!!!

Ville bara tala om att jag kör en liten Valentine-tävling för att tacka för uppmuntrande ord och skratt, och du borde definitivt vara med, Ponder!

Disanisa sa...

Åh... vet inte vad jag ska säga annat än... att jag såklart hoppas innerligt att det inte ska ha spridit sig... En enormt stor kram, försök ha en skön helg och njut av varandra!

Anonym sa...

Jag hoppas på det bästa!

Det är skönt att höra att hon än så länge verkar må bra och inte ha ont. På något sätt så hoppas jag att det är ett gott tecken.

Elin sa...

Jag hoppas att det inte spridit sig och att den är godartad! Husdjur blir verkligen som familjemedlemmar.
Håller tummarna hårt för att allt ordnar sig!
KRAM

Linda #handgjordlyx sa...

Usch vad läskigt =// Hoppas att det går att ta bort och att hon får må bra sen!