onsdag, mars 25, 2009

Förfärligt fisig

Alltså, var kommer all denna gas ifrån?? Fortsätter det så här kan de lägga ner planerna på den där gasledningen från Ryssland.

Apropå fisar så läste jag i ett forum för en tid sen om en kvinna som inte släppte sig när någon annan var hemma. Inte ens på toaletten kunde hon lätta på trycket. Dessutom fick ingen annan i familjen heller släppa sig, förutom på toaletten. Jag kan inte låta bli att tycka det är rätt sorgligt. Även om pruttar är illaluktande så är det ju en naturlig sak att släppa ut dom. Och hur får man barnen att bara släppa sig på toaletten?

Här har vi väl som enda regler att man ska försöka låta bli att fisa vid matbordet (råkar man göra det, ber man om ursäkt) och att inte fisa på någon annan (jo, det händer syskon emellan...). Annars är det fritt fram, hemma, att släppa sig när man måste.

Vad har ni för fis-regler?

7 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Inga andra regler än normalt hyfs! Ibland går det ju inte heller att hindra. Fisar kan komma plötsligt :)

Busmamman sa...

Samma här.
Man ska inte _försöka_ fisa vid matbordet etc.
Men man ska inte hindra fisar tycker jag. Då får man ont i magen.

Ponder sa...

J: Men normal fis-hyfs verkar skilja sig åt väldigt från familj till familj...

Busmamman: Ja, så skulle jag ha skrivit: "Inte försöka fisa vid matbordet eller på sina syskon". Och jag håller med, inhållna fisar ger magknip.

Anonym sa...

Inga regler här heller men vi är bara två vuxna här så det är sällan ett problem.

Jag håller nog med dig Ponder, det är ju ett måste att få släppa sig lite då och då. Det är väl ganska naturligt och helt ok att, med respekt för andra, få släppa sig i huset som man vill. Visst, toan är att föredra men i ärlighetens namn, vem orkar hålla på att springa dit?

S sa...

Vi gör det när vi måste, i princip hela tiden med andra ord. Inte vid matbordet -nej!

Anonym sa...

Släppte just en fis förut som stank, det brukar inte mina göra inte som denna. Vi fiser också, fast inte vid matbordet, men händer det så händer det. Kan tala om att jag fes innåt förr och hade en uppsvälld mage j
jämt. Nu efter 10 har jag fått lära mig att fisa, tack vare min svägerska som fes överallt.

Men min bror kan inte fisa förutom på toa och absolut inte för tjejen, men hon skulle nog om hon fick för han. Han tål inget med sånt. fis förnämd uppväxt ;)

Ponder sa...

Tack för era fis-svar! :)