tisdag, mars 17, 2009

Förhörd av försäkringskassan

Idag har jag pratat med min handläggare på FK. I över en timme. Sen var jag helt slut. Han förhörde sig om både det ena och det andra och det tredje. Sen kom det fram att jag visst ska arbetsprövas mot hela arbetsmarknaden, trots att jag inte ens prövat mitt eget arbete än. Jo, för sånna är de nya reglerna. Om ett år blir jag dessutom utfärsäkrad (eftersom jag var sjukskriven under graviditeten - det spelar ingen roll att man bytt diagnos under tiden) och det var han lite bekymrad för redan nu. Det är inte jag, för jag tänker bli frisk snart och det sa jag också. Nu ska han försöka få tag på en läkare på Neuro som vill ta sig an mitt fall och hjälpa till med rehabiliteringen. Lycka till säger jag.

To be continued.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å herre gud säjer jag bara.

kram

S sa...

Hmm...du verkar ju i alla fall ha rätt attityd. Det kan ta en person långt!

Nikki sa...

Deras jäkla regler kan de ta och stoppa upp någonstans där solens strålar aldrig når! *muttrar surt*

Förstår inte hur de kan vara så jäkla stelbenta! Alltså om man har cancer också blir man frisk från det i samma tid som ens dagar går ut. Också får man tex MS eller någon annan sjukdom innan man hunnit arbeta ihopa en ny period då måste man direkt sälja sitt hus och bil och leva på de pengarna och sen blir det till att gå till socialen! Jäkla bra skyddsnät vi har i Sverige idag! *not*