måndag, mars 23, 2009

Dagens ros

Egentligen mest fredagens ros, eftersom det var då läkaren på neuro ringde upp mig, hemifrån, bara för att tala om att hon var sjuk och undrade om hon kunde ringa idag istället. Det, mina vänner, är engagemang.

Idag ringde hon upp och vi diskuterade hur vi ska gå vidare nu. Eftersom jag numera har mer avgränsade anfall är annan medicinering än den vi diskuterade aktuell. Det jag ska prova först är Sandomigrin, en seretoninhämmare. Fördelen är att jag inte behöver sluta amma. Nackdelen är alla biverkningar. Det säger ju sig självt att det inte är helt lyckat att trycka ner seretoninproduktionen.

4 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Iiiihhh! Hur länge ska du i såfall behöva använda den?

S sa...

Nähä! Vilken läkare! Grymt skoj att höra!

Anonym sa...

Va skönt att du har fått en bra läkare som bryr sig :)

Hoppas det går bra med den nya medicinen, fast den är hämmande.

Världen enligt J. sa...

Wow! Det är tur att det finns guldkorn!