torsdag, mars 05, 2009

Röntgad

Det där var nog ett av de enklaste besöken jag gjort på sjukhuset det senaste året, ja förutom massagen då. Det var bara att gå in, ta av sig BH och byxor (inget metall) och lägga sig på britsen. Sen tog de röntgenbilder av höfter, ländrygg och hela ryggen från sidan. Ingen kontrast och alltså ingen nål - hurra! Resultatet skickar de tillbaka till min magtarmläkare (hon som remitterade) efter att deras läkare tittat på bilderna.

... Precis när jag skulle gå kom en übersyster in i rummet (hon som tog bilderna var ny där). Den andra syrran sa något om att hon hoppades migränen blev bättre, eftersom vi pratat lite om det. Übersystern ställer sig vid datorn med bilderna och tittar. Hon tror att jag gått (jag höll på att knäppa knappar så jag hade inte riktigt lämnat rummet) och säger till den andra "Åh, så hon har migrän också, stackarn". Vad menade hon med det? Varför tycker hon synd om mig? Såg bilderna så dåliga ut? Jag är inte så förtjust i att bli ömkad av främlingar...

4 kommentarer:

Elin sa...

Inte världens smartaste kommentar, speciellt inte när patienten inte har gått. Förstår att det sätter grillor i huvudet på dig.

När får du provsvaren?

Försök att inte oroa dig, lätt sagt, svårt gjort, jag VET!
KRAM

Anonym sa...

Fast som jag fattade så tycker hon synd om dig för att det säkert inte finns något dom hittar, utan dom gör sånt för en säkerhet. Dom har inte kommit på det ultimata för att hjälpa er med den migränen som ni har.
Kanske skulle ha anmält dig till det där programmet Diagnos som hade premiär i går.


Sen måste jag fråga en annan fråga som jag har tänkt på. Vet inte om det var du eller venus, men någon av er ville ta patent på en sak som handlade något om tandborstning har jag för mig. Var det du? har du tänkt något mera om det i så fall. NYFIKEN!! :)

Världen enligt J. sa...

Hmm, skum kommentar. Fast det är väl inte mycket annat att göra än att vänta på besked. Hoppas det går snabbt - och att det är positivt.

Ponder sa...

Elin: Jag vet inte när provsvaren kommer, men det dröjer säkert en månad eller så.

Sanna: Alltså, hon den där übersköterskan vet ingenting om min migrän, jag har aldrig träffat henne och hon jobbar ju på Benskörhetsmotagningen. Hon råkade bara höra att jag hade migrän när den andra sköterskan sa hej då till mig. Jag misstänker att hon såg något på röntgenbilderna som inte såg bra ut när hon sa så.
Det var jag som funderade på patent, men nu har jag fan glömt vad det var jag hade kommit på som var så bra! :D

J: Ja, jag tyckte också att det var en konstig sak att säga. Jag får nog vänta en månad på resultaten, minst.