fredag, mars 13, 2009

Jaha

Nu ska tydligen svärmor komma och hälsa på*. Jag önskar att han kunde diskutera sånt med mig innan han bestämmer saker.

Förtydligande: Det är inget fel på svärmor alls, men i det skick jag och huset är i känns det lite jobbigt med en inneboende i X dagar. Dessutom har maken en tendens att dra sig undan från henne (han är inte det minsta intresserad av att umgås) och lämna hela den sociala biten till mig. Nu hade han tänkt gå och jobba medan jag var hemma med henne, men det upplyste jag honom om att han kunde glömma. Han får ta f-ledigt eller semester och jag jobbar. (Det är ju tänkt att jag ska börja nu i april, så mycket som huvudet tillåter.)

* Inte förrän i maj, men ändå

10 kommentarer:

Lotta sa...

Men kan hon inte sättas i arbete? Städa? Underhålla barn? Tvätta och stryka?

Kör hårt med henne så ska du se att det blir riktigt givande. :)

S sa...

Oj, är svärmor ingen favorit? Jag håller med Lotta!

Anonym sa...

Exakt! Sätt henne i jobb!

Det är frustrerande när ens "bättre" hälft bestämmer saker och sedan lastar över allt på oss.

Busmamman sa...

Jobbigt...jsg vet precis vad du menar. Kan inte alls koppla av när svärisarna är här. Oavsett att jag älskar dem och att de hjälper till...

Busmamman sa...

Såg du förresten grillat ikväll?
Tänkte på dig...

Disanisa sa...

Håller med Lotta... även om du ändå inte kan slappna av med dom i huset så, det blir kanske städat o fint....;)

Kram! ( Och skönt att vovven verkar må bättre...:))

Världen enligt J. sa...

Det där känns...bekant. Det är helt rätt att kräva av maken att han är hemma och engagerar sig. Jag upprepar ofta mantrat: var och en tar hand om sin egen mamma. Det gäller allt från telefonsamtal och födelsedagspresenter till besök. Jag kan umgås med svärmor och jag kan laga mat - men det är inte på mitt ansvar att roa henne.

Ponder sa...

Lotta, S, Viktoria, Lerica:
Sätta Svärmor i jobb? Nej, jag tror inte det... Dels för att hon är skröplig i kroppen och dels för att jag har för stort kontrollbehov för att kunna släppa städning mm till någon annan. Barnen kan hon umgås med, men inte ensam eftersom hon är waaaaaaay to slow för att ens hinna med lille Herr'n!

Busmamman: Jag tror du vet precis hur jag känner... Och jag missade Grillat igår, var tvungen att skriva den där jädra uppgiften.

J: Ja, du vet att jag vet att du vet osv. Gillar ditt mantra!

Kram till er alla och tack för att ni tar er tid och skriver kommentarer!

Världen enligt J. sa...

Vi är antagligen alla lika understimulerade :D

Ponder sa...

J: Exakt!