fredag, mars 06, 2009

Bloody news, del 1

Svullnaden på vovvans magen gick inte ner och såret varade sig trots byte av antibiotika. Alltså blev det en till tur till veterinären och ännu en operation. Det visade sig att hon förmodligen är allergisk mot tråden han sydde invändigt med (ni vet sån där som löser upp sig själv) och att det därför samlats så mycket vätska*. Nu har hon i allafall ett dränage satt och vi hoppas att det ska läka ihop fint.

Är det okej om jag börjar bli lite trött på det här?

* Det var tydligen så mycket (klar) vätska som kom ut att en av volontärerna svimmade!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej så trist! Jag hoppas att hon läker fort nu.

Det är mer än ok att bli j*vligt less på det där! Stackars er!

Ge vovven en snus på nosen från mig!

Anonym sa...

Men vilken otur för henne och er!
Krya på dig söta vovan:-)

-ÅSa

Linda #handgjordlyx sa...

Arma hund. Det måste ju vara jättejobbigt för henne =(

Anonym sa...

När ska eran otur vända igentligen?

Stackars vovve och er me.

S sa...

Nej, så TRIST! Någon gång borde det ju liksom stabilisera sig och bli mindre/färre komplikationer för er...

Men det var ändå lite skoj att volontären svimmade!

Ponder sa...

Tack allihopa!

Jag tror att det kommer hålla på att vätska och vara sig till de inre suturerna löst upp sig, vilket brukar ta tre veckor eller mer... Tycker så synd om vovvan bara som måste dras med tratten, medicinering och allt.

Tycker också det var lite små roligt att volontären svimmade, taskig som jag är. ;)