tisdag, mars 31, 2009

Förvirrad

Vad konstigt det blir när man tror att man läser i en persons blogg, fast det visar sig vara någon annans.

Idag läste jag systers blogg, trodde jag. I själva verket hade jag klickat mig in på sl's blogg (de ligger efter varandra i min blogg lista). Får väl skylla på att sl har en rubrik där språket är mer likt min systers än hennes eget, annars hade jag (kanske) upptäckt misstaget tidigare. Nu läste jag inlägget och undrade varför syrran, som fortfarande är på NZ, skulle upp halv sex och jobba?? Hon har ju slutat jobba på baren, och inte öppnar väl de så tidigt som sju? Förvirrad? Vem då, jag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

hihi :)

Linda #handgjordlyx sa...

Haha ;-)

Jag var tvungen att kolla utseendet på bloggen för jag tänkte att åtminstone DET borde fått dig att förstå att det var fel... men, det var ju rätt likt det också!

Världen enligt J. sa...

Well, sådant kan hända den bästa :) Och det finns värre...som kollegan som skickade ett passionerat mail till sin make - som hamnade hos en kollega istället. Kollegan hade citerade högljutt ur mailet en lång tid där efter...

Ponder sa...

sl: Ja, det ser ju tillräckligt likt ut för att man inte ska reagera liksom.

J: Jag fick ett sånt mejl en gång av min kollega, men eftersom jag är en sån hyvens tjej raderade jag det så fort jag insåg att det kommit fel.

Busmamman sa...

Ha ha, och jag gjorde precis exakt samma med din blogg alldeles nyss *s*

Ponder sa...

Busmamman: Skönt, som vanligt, att man inte är ensam, hur tokig man än är! ;)