torsdag, mars 26, 2009

Jahaja

Vet inte vad jag ska säga om den här dagen? Lång beskriver den rätt bra. Ljus. Och högljudd. Ganska migränig med andra ord. I morgon ska jag (nog) börja med nya medicinen, trots allt*.

* Förutom viktuppgång och risk för depression så såg jag nu att det står att man inte får dricka alkohol. Inte för att jag dricker speciellt mycket som det är nu, men en kall öl eller ett glas vin någon gång kan ju vara trevligt... Framför allt handlar det nog om att jag avskyr att inte få bestämma själv. Oavsett om det gäller alkohol eller något annat.

3 kommentarer:

Nikki sa...

Åhhhh vad jag känner igen mig i det där med alkoholen! Jag har absolut inget behov av att dricka egentligen men jag vill kunna få bestämma själv och jag vill kunna gå på fest någon gång per år och bli berusad! Jag har ju fått "lyckopiller" som jag inte vill ta (fast nu med efter att mamma blivit sjuk så överväger jag det lite i alla fall) jag känner inget behov av dem, för mitt problem är ju egentlgen inte psyket utan snarare värken ihop med FK! Fick ny värkmedicin som kändes bra (verkade på samma vis som den du kanske skulle då Orudis hette den) men så fick jag så konstiga symptom så idag slutade jag med dem. Synd för den där djupa värken försvann men istället har jag fått en annan sorts värk! Skumt! Hoppas vi båda blir friska någon gån!

Anonym sa...

Det står väl ganska ofta att man inte får ta alkohol. Jag dicker i princip aldrig men visst har det hänt att man har tagit något glas/flaska. det är bara att medicinen inte verkar som den ska just då. Som med mig, deppigheten kan ta över just då lite mera. äsch, jag tar det inte så allvarligt på det och jag ska vara ärlig, men man ska ju inte dricka sig berusad så klart, men en eller 2 kan man nog ta dom få gångerna.

S sa...

Det är verkligen frustrerande att inte få bestämma själv. Helt klart!