onsdag, mars 04, 2009

Krassligt sår

Hundens sår har blivit infekterat - jätte infekterat. (Inte så konstigt med tanke på att sterilkraven de hade i operationsrummet var nästintill obefintliga. Jag lovar att de inte ens hade munskydd och handskar...) I förrgår var vi med henne till veterinären igen, men han sa bara att det skulle vara så svullet och missfärgat typ. Igår började det vara och ha sig. Nu ska hon få ny antibiotika och vi hoppas att den hjälper fort.

Varför kan folk inte göra rätt från början för? Varför känner jag att jag måste sköta deras jobb åt dom? Det tar så sanslöst mycket energi att hålla på med all skit (är det inte vet. är det läkaren eller personalavdelningen på jobbet), energi som jag inte har.

P.s. S, jag ville egentligen skriva "Såsigt sår", men sen kom jag på att jag inte vet hur man använder de orden tillsammans.

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Usch, vad det låter läskigt. Varför har de inte rent när de ska opa? Det måste väl vara lika jobbigt för hunden att få infektion som för oss?

Ponder sa...

En kostnadsfråga tror jag, men jag vet inte säkert. En infektion är garanterat lika jobbigt för vovvan som för dig och mig. Tycker så synd om henne som har en stenhårt svullen mage som det varar ur... :(