söndag, maj 24, 2009

Svar på lever-röntgen

Det är inte helt okej med min lever. (MR visade på att de små gallgångarna är för jämna*, vad nu det betyder?) Inte jätte dåligt heller, om jag förstod saken rätt. Fallet (alltså jag och min lever) ska tas upp på kirurgronden på onsdag. Antar att de ska besluta om det blir biopsi eller den där borst-tekniken som jag glömt vad den heter.

Hur vore det med lite flyt snart?

Och det här blev mitt tusende inlägg i den här bloggen. Muntert...

* Ordagrant skrev hon: "I de små gallvägarna inuti levern finns misstänkt lite kaliberväxling av diametern på dina gallvägar"
Någon som förstår och kan förklara?

7 kommentarer:

Lotta sa...

Fattar nada mer än att de där gångarna antagligen inte ska vara jämna. Men så långt hängde ju du också med. :)

Lider med dig och tycker det räcker med undersökningar och trubbel nu.

Skickar stoooooor kram!

Nikki sa...

Nä men va f.n! Håller mina tummar för att det är bättre än det låter! Har inga som helst kunskaper om levern!

Kramar

Alex sa...

Sorry, jag har inte heller någon koll. Det kan vara vad som helst känns det som!

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Ingen aning, men jag hoppas det löser sig!!

DaisyAndMe sa...

Kryptiskt. Jag har inte heller en aning om vad det skall betyda. Hoppas det inget allvarligt är.
Kan det vara pga medicinering?

Min bror hade höga levervärden länge som kollades upp och de hittade aldrig något fel. De bara var höga.

S sa...

Varför kan de inte skriva så att man förstår. Göra en stjärna lik din och skicka med en förklaring på svenska??

Jag hoppas att det inte betyder något allvarligt i alla fall!

Ponder sa...

Tack hörrni, för kramar och snälla ord. Mot slutet av veckan kanske jag får veta något mer...