tisdag, maj 12, 2009

En lista

Hittade den här listan hos Pysen:

Hur gammal är du om 5 år?

Fortfarande inte en dag över tjugo.

Vem var den senaste du träffade?
Träffade? Hur då träffade? Maken och kidsen träffar jag ju hela tiden, men förutom dom var det bästa grannfrun.

Hur lång är du?
1.62 och en halv

Vilken är den senaste filmen du sett?
På DVD: Sex and the city (igen), på bio: Det var så länge sen jag var på bio att jag inte kommer ihåg, men jag vet att det var en barnfilm med Dottern. På andra sidan häcken kanske?

Vem ringde du senast?
Min bror, han svarade inte.

Hur löd ditt senaste sms och till vem var det?
"? Vill du åka nu?", skickat till maken i morse

Vad är helgens planer?
Fira brollan som fyller år och lämna skor till S.

Föredrar du att ringa eller att skicka sms?
Nu för tiden sms eftersom mitt huvud inte gillar att prata i telefon så mycket.

Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Min pappa är död, men de var gifta när han dog.

När såg du senast din mamma?
Ska jag minnas det? Ett par helger sen tror jag.

Vilken ögonfärg har du?
Grön

När vaknade du idag?
Första gången vid sex (Prinsen vaknade), andra gången vid halv åtta (lille H vaknade) och tredje gången vid halv tio. Då gick jag upp.

Har du någon gång hittat en katt?
Ja, både levande och döda tyvärr.

Vilken är din favoritplats?
Svår fråga, det finns så många. Just nu, just idag är min favoritplats förstukvisten/verandan på sommarstugan. Att sitta där en fin kväll som idag och lyssna på tystnaden är balsam för själen.

Vilken plats föredrar du minst?
Alla platser med många, högljudda, eller illaluktande människor

Var tror du att du befinner dig om tio år?
Svårt att säga. Vore roligt om vi flyttat lite på oss, men förmodligen är vi kvar här i faggorna.

Vad skrämde dig som barn?
Att det skulle börja brinna i huset när vi låg och sov. Jag drömde ofta mardrömmar om det, vissa kommer jag fortfarande ihåg.

Vem fick dig att skratta senast?
Mina knäppa ongar! De två äldsta den här gången. De satt i Dotterns säng och hade målat sig med läppglans.

Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej, jag har en flyttkartong full.

Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

Sover du med eller utan kläder på dig?
Med.

Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har tre, maken har en - rättvist va?

Hur många landskap har du bott i?
Hrm, ett enda faktiskt.

Har du någon gång spytt på någon?
Ha ha, vilken rolig fråga att ställa mig. Jag har bland annat kräkt mig igenom tre graviditeter, om nu någon hade missta det.

Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota när det är varmt, men jag fryser nästan alltid om fötterna, så strumpor.

Är du social?
För det mesta, men migränen har gjort mig mycket mindre social IRL.

Vilken är din favoritglass?
Italiensk glass från Bar Centrale i den lilla byn i Toscana. Här hemma är det nog Lakritspuck.

Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Betala av huslån. Sen var pengarna slut, men inte lånet.

Tycker du om kinamat?
Joråvars. Inget jag längtar efter direkt, men det är okej.

Tycker du om kaffe?
Bara i Italien!

Vad dricker du till frukost?
Te. Roiboos blåbär när jag äter mjölkfritt, Earl Gray med mjölk annars.

Sover du på någon särskild sida?
I sängen eller på mig själv? Svaret är i allafall "ja, på vänstra sidan" på båda!

Kan du spela poker?
Ja

Är du en beroendemänniska?
Jag är beroende av min familj och mina vänner

Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, min låtsas systers son.

Vill du ha barn?
Inte fler än dom jag har.

Kan du några andra språk än svenska?
Engelska både talar och skriver jag flytande, tyska kan jag hanka mig fram ganska bra på, finska och italienska kan jag det mest grundläggande.

Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men det var tal om det när vattnet gick med lille H.

Föredrar du hav eller pool?
Hav, alltid.

Vad spenderar du helst pengar på?
Jag måste nog säga prylar, typ mobil, kamera, dator osv.

Äger du dyra smycken?
Nej

Har du någon gång testat narkotika?
Säger som Pysen: Nej, varför skulle jag?

Vad var det senaste du stoppade i munnen?
En pannkaka med socker

Vem är den roligaste människan du känner?
De flesta jag känner är roliga på sitt sätt måste jag säga

Välj ett ärr på din kropp
Ärret strax under underläppen där jag blev hundbiten när jag var nio år.

Vad har du för ringsignal?
Sony Ericssons klassiska, annars fattar jag inte att det ringer.

Har du något klädesplagg kvar sen du var liten?
Ja, en underbart söt frottépyjamas som alla mina barn använt.

Vart togs din profilbild?
På sidan simpsonizeme tror jag den heter.

Kan du byta olja på bilen?
Jo, det tror jag att jag skulle kunna.

Har du fått fortkörningsböter?
Nej, har ju inget körkort.

Vilken var den senaste bok du läste?
Det var en bok av Håkan Nesser, "En helt annan historia" tror jag den heter, som jag läste då när lille H föddes. Sen dess har jag läst små snuttar av kursböcker.

Läser du dagstidningen?
Ögnar igenom DN varje morgon, så mycket som huvudet tillåter.

Prenumerar du på någon veckotidning?
Nej

Dansar du i bilen?
Mycket sällan nu för tiden.

Vilken radiostation lyssnade du på senast?
P1, ett gammalt inslag för journalistkursens räkning.

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Frågor om migrän

När var du i kyrkan senast?
Oj, det minns jag inte. Förmodligen för ca två år sen när Dottern hade köruppvisning i kyrkan.

Vilka personer utmanar du?
Ni som känner er manade

2 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

haha, fortfarande inte en dag över 20.. att jag inte tänkte på det själv ;o)

Anonym sa...

så du är också frusen om fötterna.. mina är kalla alltid skulle jag tro. :-)