söndag, maj 10, 2009

Plötsligt händer det

Ja, så kändes det, när medicinen helt plötsligt började värka. Läste på lite och fick reda på att man under ett migränanfall kan ha fördröjd magsäckstömning (nu snackar jag inte uppåt, utan den rätta vägen, nedåt). Det skulle ju förklara både en och två saker. Bland annat varför jag är så härligt lummig nu. Bäst att ta mitt smärtdämpade huvud till sängen och sova innan det brakar loss igen. Håll tummarna för att det blir en bättre dag i morgon, speciellt som jag ska göra en MR på levern på eftermiddagen. (Det är ingen höjdare att göra med monstermigrän; det bullrar och väsnas massor.)

Tack för alla uppmuntrande ord, ni är så fina allihopa!

7 kommentarer:

Nikki sa...

Självklart håller jag tummarna inför leverkollen!

Livet på Citronodlingen sa...

Håller tummarna för att idag är en kanondag! :o) Själv ska jag åka fram och tillbaka till sjukhuset i Messina två gånger... För vad fasiken gör man i Messina mellan 9 och fyra liksom....

S sa...

Tummarna hålls!! Men alltså, tarmtömning är en befrielse på många sätt.

(Skorna är undanlagda till kl 20 ikväll).

Alex sa...

Hoppas du har en bättre dag idag. Jag har definitivt ingen bra. Du kanske kan faxa över det som är sockerpiller för dig - jag lär bli hög som ett litet hus ;)

Denise sa...

Håller mina tummar, rara! Kram!

Busmamman sa...

Hoppas hoppas hoppas det känns bättre idag...

Viktoria sa...

Ahh underbara känsla. Då medicinen gör att värken liksom rinner av en.