fredag, maj 15, 2009

Inte som det var tänkt

Idag skulle maken komma hem tidigt från jobbet så att jag skulle hinna läsa och skriva. Istället går biljäveln terminalt sönder, maken åker till Sth för att köpa en ny* (bil måste vi ha i helgen nämligen) och jag blir ensam ansvarig för allt hämtande och barnjagande.

Nu löste det sig ganska bra eftersom Dottern blev hemföljd av en klasskompis plus pappa. Men dagishämtning medelst cykelkärra och grinig liten Herre, det fick jag lösa själv. Det gick, men det var knappt. Nu borde jag ha migrän, men det hinner jag inte. Har tagit en pillercoctail som heter duga för att inte krascha. Nu ska skrivande ske.

* Inte ny ny, men ny för oss. Det blev samma modell som den gamla fast åtskilliga år nyare. Förutom att den stinker recond-vätska** blir den säkert bra...

** Hur jag ska kunna åka i den i morgon vet jag inte. Kanske jag tar tåget till el Stockholmo?

3 kommentarer:

S sa...

ÅH! Vi vill också ha en ny (fast inte ny ny) bil. Men vi måste värdera om lägenheten först. Morr.

Livet på Citronodlingen sa...

Fy va ouppfostrat!!! (av bilen alltså... ;o)

Ponder sa...

S: Våran kostade inte så mycket, men så är den å andra sidan från -00.

Pysen: Ja, verkligen oartigt att bara gå sönder så där!