söndag, maj 17, 2009

Ett möte

Igår träffade jag S., innehavare av den eminenta bloggen Norr Went South. Och det var så där som det brukar vara när man ska möta nät-vänner för första gången: Spännande, pirrigt och lite nervöst. (Minst du -sl-?) Men det hade inte behövts för det var absolut inga problem alls. Det enda tråkiga var att det blev väldigt kort eftersom jag egentligen var på min brors 30-års fest, och kände mig minst sagt lite splittrad. (Dottern var så klart sjuk, ögonont, så vi kunde inte stanna så länge på festen.) Jag hade gärna stannat och pratat längre. Nu blev det mest hej, hej då och överlämnande av skorna. Nästa gång får vi ta en fika eller ännu bättre, några öl och prata på riktigt. Jag har en känsla av att vi skulle ha massor att prata om, när vi väl sätter igång.

Den enda chocken jag fick var att S. hade glasögon! Det hade hon verkligen inte i mitt huvud! Tänk vad man kan dra konstiga slutsatser ändå, bara genom att läsa vad någon skriver. Ganska fascinerande.

3 kommentarer:

S sa...

Haha! Ja, det har jag. Du måste alltså ha trillat in på min blogg efter mina inlägg om glasögonproblemen? Kanske var det kring årsskiftet.

Prata kan jag och att göra det över en öl eller tre, alternativt en kaffe med dammsugare vore ju inte helt fel!

Jag var också splittrad, för vi skulle bestämma tid och plats för kvällen, samt hitta hem. Vi hittade, utan problem. Alltid skönt att veta att man slipper sova i en skogsdunge över natten! Spännande och pirrigt glömde jag att skriva på min blogg!

Livet på Citronodlingen sa...

Jag kan tycka att en film är helt kass för att det inte alls stämmer överens med den bilden jag skapade i mitt huvud när jag läste boken.... ;o) Me... så dääääär ska de ju inte se uuuut!!!

Ponder sa...

S: Men... nu när du säger det så minns jag mycket väl det där med glasögonen. Jag hade väl bara förträngt det helt enkelt! :D

Inget kaffe och ingen dammsugare tack, men gärna te och chokladboll! ;)

Pysen: Just därför brukar jag undvika att se filmatiseringar av böcker som jag tycker om. Det brukar förstöra så otroligt mycket.