fredag, maj 08, 2009

Crappy day, fast inte helt

Magpaj, migrän och förkylning. Verkligen en kul fredag.

På plussidan:
- Maken har tagit med sig småkottarna ut så att jag får vila skallen
- Neurologen ringde (ny läkare) och det blev ett bra samtal
- Hunden har slutat blöda

Och det roligaste av allt: Jag har gått vidare i uttagningen till Journalistutbildningen! Nästa steg är att skriva ett arbetsprov. Undrar om jag kan göra två flugor på smällen och låta reportaget jag ska skriva nästa vecka till nuvarande kursen handla om något sådant?

Nu dyker jag ner i soffan igen.

6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Du glömde att man får äta kakor idag, det är väl också ett plus? ;o)

Jag känner mig också krasslig, ont i halsen och lite febrig... snorig... urk...

bara lilla stora jag sa...

Jag antar din utmaning ang blod ska lämna på måndag :) räknas det att man är toroden blodgivare????

Mvh Ullis

Ponder sa...

Pysen: Kakorna, hur kunde jag glömma kakorna?!?!?!? ;) (Kanske för att min tarm är så dålig att den bara vill ha flytande kost... får spara kakorna till en annan dag tror jag!)
Dumt att du också åkt på en förkylning, hoppas du kryar på dig fort!

Ullis: Klart det räknas! Varje påse är ju viktig, oavsett var den kommer ifrån. Tack så jätte mycket för att du hjälper mig med min blodskuld!

Världen enligt J. sa...

Vad kul! Med journalistutbildningen alltså! Om det är ett "fritt" arbetsprov så tycker jag absolut att du ska kombinera.

S sa...

Har inte heller haft någon lysande dag idag. Om det nu skulle vara till någon tröst?

Grattis till journalistutbildningen också?

S sa...

Åh, det skulle vara ett utropstecken, inte ett frågetecken.