söndag, maj 17, 2009

Mycket märkligt

Beställde ett par pyjamasar från en webshop. Får en orderbekräftelse där shop-innehavaren skrivit ett meddelande till mig. Det avslutar hon med "kram XX".

Jag är en person som gärna kramar dom jag känner, men när en person som jag gör affärer med skriver kram, ja då känns det mysko. De gånger jag skriver kram menar jag just det: "Om jag skulle träffa dig nu skulle jag ge dig en kram". Det är absolut inte ett ord jag använder istället för "Mvh" eller liknande.

Don't even get me started on "kjam", "kramis", eller ännu värre "kramizzzz". *ryser*

5 kommentarer:

Alex sa...

ja, det var skumt! Det har gått inflation i kramar. Jag försöker komma ihåg att spara mina till dom jag verkligen vill ge någon. Så, kram!

Ponder sa...

Precis, inflation var ordet jag sökte. Och dig kramar jag ju när jag träffar, så då känns det inte det minsta konstigt att skriva det. :)
Kram tillbaka!

S sa...

Öh, nu kändes webbshopen lite...oseriös. Ungefär som att jag skulle avslutat vår blocketannons angående våra gamla vitvaror med Kram. Haha! Hade ju vart jättekonstigt och oseriöst.

Ponder sa...

S: Haha, det skulle du gjort! Bara för att se hur köparna reagerat.

Livet på Citronodlingen sa...

Näe.. kram är för dem man känner... punkt slut... Jag vänjer mig aldrig vid det eviga kindpussandet här i Italien heller... Jag VILL inte pussas med folk som jag inte känner väldigt väl!!
De tycker nog att jag är hemskt oartig eftersom jag blir lika förvånad och liksom nästan rycker till lite varenda gång.. ;o)