söndag, maj 17, 2009

Utedag

Idag har jag varit ute hela dagen. Städdag i föreningen plus att Prinsen lekt med grannkompisen. Pratat med grannar och varit trevlig hela dagen. Ovant och lite jobbigt för mig som har svårt att umgås med många åt gången nu för tiden.

Jag undrar om det är migränen eller om det hände något under blödningen? Min magtarmläkare var inne lite på den linjen, frågade om jag hade märkt några personlighetsförändringar... Känns bara lite läskigt att tänka på.


Nu är jag trött och migränen ligger i startgroparna. Det är i allafall stor skillnad från förra året, då jag inte kunde gå ut alls när det var soligt.

5 kommentarer:

Elin sa...

Skönt med en utedag och samkväm med grannarna. Hoppas migränen håller sig i schackt.
Kram

Anonym sa...

Är det en känd biverkan av stor blödning? Låter läskigt... Har du märkt något sådant då förutom det du nämnde (som i mina öron iofs låter helt naturligt om du har varit sjukskriven under lång tid)
Hur mycket ska man ha blödit då tro? Jag blödde totalt 4 liter på två dagar, så du kanske är i gott sällskap?

Ponder sa...

Elin: ja, det borde väl ha varit det, men det kändes... så där. Jag är nog ovan helt enkelt.

Sofia: Du behöver inte vara orolig! Det är när det handlar om oerhört stora mängder på kort tid som det kan hända saker på alla möjliga håll i kroppen. Organ kan ta skada på olika sätt, men just hjärnan är lite svårt att testa i det här fallet.
Jag vet inte hur vanligt det är - har inte pratat med någon narkosläkare om det här, men det får jag nog tillfälle till förr eller senare eftersom våran granne jobbar som just det!

S sa...

Skönt att det går åt rätt håll i alla fall!

Alla verkar ha städdag i sina föreningar, utom vi. Vi kanske bara har på hösten?

Livet på Citronodlingen sa...

Så bra att du märker en förbättring, då går det ju i alla fall liiiite framåt, om än långsamt...