tisdag, juli 07, 2009

Äntligen bättre

I morse vaknade jag utan dundermigrän för första gången på, ja alldeles för länge. Min kropp beter sig som att den har ägglossat (jo, jag ägglossar, den påverkas inte av minipillrena) och det skulle ju förklara varför jag mår bättre nu. Men att ha migrän konstant från mens till ägglossning är inte någon förbättring. Jag ger minipillerna en månad till, sen får det vara nog med konstgjorda hormoner. (När de ändå inte hjälper vill jag inte hålla på att stoppa i mig sånt.)

Hur som helst. Idag har jag och Dottern varit på bio. Ice Age 3. Jag blev ruskigt yrslig efteråt, men annars var det bra. Och mysigt att få vara ensam med Dottern utan uppmärksamhetskrävande småbröder.

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Skönt att det är bättre just nu i alla fall. Kan det vara så att det tar ett tag innan det börjar värka? Sa de något om det?

Världen enligt J. sa...

Skönt med ett avbrott i migränen!

Recension av Ice Age? Ettan och tvåan har gått varm här i hemmet. Numera är ju Disney-filmer de enda filmer som jag är uppdaterad på...

Linda #handgjordlyx sa...

Vad skönt att inte vakna med migrän! Varje dag utan måste vara underbar.

Alex sa...

Toppen! Och att du även orkade med bio gjorde säkert Dottern jätteglad.

Jag vill också se Ice Age 3 för den verkar otroligt nog hålla måttet för en uppföljare.