måndag, juli 27, 2009

Plötsligt händer det!

Dotterns andra framtand har varit väldigt lös i några dagar. Så lös att hon inte kunnat äta ordentligt. Idag bestämde vi (hon och jag) att jag skulle dra ut den. Enda problemet var att jag inte kunde få runt snöret ordentligt och dra med fingrarna vägrar jag! (Tycker ju det där med lösa tänder är ruskigt läskigt som ni minns.) Efter några försök att skjuta upp det från Dotterns sida, tog hon helt sonika och drog ut tanden! Jag höll på att ramla baklänges när hon kom och visade mig - det trodde jag aldrig efter förra tandpersen.

Är så stolt över min lite hariga, men otroligt duktiga Dotter som drog ut tanden trots att det var läskigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig!!

Här smällde lillasyster till storasysters pann och poff flög tanden ut :-)

-Åsa

S sa...

Coolt!

Livet på Citronodlingen sa...

Så bra, då slipper hon gå och oroa sig för hur det ska gå mera :o)

DaisyAndMe sa...

Bra gjort! :o)