tisdag, juli 14, 2009

Varför jag inte orkar laga mat nu för tiden

Idag såg jag och Prinsen på Martha Stewart. (Nu tror ni väl att han är värsta rediga killen, men det var bara för att han var lite trött som han gick med på att titta på det, jag lovar.) Där lagade dom Chicken Pot Pie, och det tyckte Prinsen verkade som en bra idé till middag. Eftersom jag inte hade något bättre förslag satte vi igång att pochera kyckling, göra bechamelsås och pajdeg... Ja, ni förstår ju själva hur bra det där gick, speciellt om ni har läst mitt förra inlägg.

Resultatet blev en hel massa jobb för en maträtt som var okej, varken mer eller mindre. Fast Prinsen åt med god aptit, det är ju alltid något.

Då var gårdagens Smörebröd bra mycket godare. Och enklare. Danskt rågbröd, sallad, skivad färskpotatis, skivat ägg, varmrökt regnbåge och romsås. Mums! Fast det gillade inte barnen, så klart.
Hur man än vänder sig har man rumpan bak, och jag blir less på att laga mat.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Båda rätterna tyckte jag såg smaskiga ut! :)

Men jag kan bara hålla med om det där med att man inte har så vidare stor lust att laga en massa komplicerad mat. På sommaren är det liksom inte läge för att stå framför spisen några längre stunder.

Linda #handgjordlyx sa...

Mat är trist. Dötrist! Iallafall att laga. Äta är lättare nuförtiden! =)