onsdag, juli 01, 2009

Mygginvation

Kombinationen av ihållande regn följt av värme är tydligen mycket bra för myggorna. För första gången sen vi flyttade hit har vi så mycket myggor att vi inte kan vädra, på dagen. Vågar man sticka ut näsan på kvällen, t ex för att gå ut med hunden, blir man fullständigt omsvärmad av de små kräken. Vet inte om det beror på att jag inte är van vid så här mycket mygg, men jag får nästan panik när de finns överallt...

Stackars Prinsen ser ut som han fått böldpest, eftersom de på dagis håller sig i skuggan (så klart), och gråter på nätterna för att det kliar så mycket. Idag ska vi köpa myggnät och kanske också en AC om det finns några kvar.

5 kommentarer:

Alex sa...

Jasså, det är dit dom flyttat. Här har vi det väldigt milt, för att vara i ett av landets värsta områden. Men så har dom bombat skiten ur kläckningsställena. Trist för er dock. Jag unnar ingen mygginvasioner.

Linda #handgjordlyx sa...

Antihistamin!! Och After-bite på betten direkt så funkar det bättre för Lilla, kan det funka?

S sa...

Jag har knappt sett en mygga i år. En jätteliten för ett tag sedan.

Ponder sa...

Alex: Jag hade också den teorin, men J säger att de inte är tillräckligt smarta för det. ;) Skönt att ni slipper invasion i allafall.

sl: Ja, vi kör det nu, för att alla ska få sova. After-bite ska jag fråga om på apoteket i morgon, bara jag kommer ihåg det.

S: Fördelen med att bo i storstan...

Linda #handgjordlyx sa...

After-bite funkar bäst (läs gör minst ont) direkt efter betten, innan han hunnit klia hål på dem, sen gör det ont. Men, det hjälper!