lördag, juli 11, 2009

Ingen bra start

Den Lilla Röda är ingen lycklig dator. Den kraschar och segar sig. Typiskt mig att få tag på ett måndagsex. Kära maken har försökt fixa, men rätt var det är blir Den Lilla Röda trött och lägger av. Speciellt om man försöker använda webkameran.

Är det inte konstigt att en ny dator ska krångla så mycket? För det första är det hundra uppdateringar som måste göras (hallå, var den inte ny?!) och för det andra är det förinstallerat en massa skit som bara förstör. Tur att Maken har betydligt bättre tålamod med sånt här än vad jag har, annars hade nog Den Lilla Röda åkt i väggen för länge sen...

5 kommentarer:

S sa...

Därför väljer man mac. Då slipper man det där.

Jenny sa...

Nya datorer krånglar ALLTID...;)

Livet på Citronodlingen sa...

Fy va irriterande. Nya saker ska fungera. Punkt Slut. Utan att man ska behöva fixa, dona och krångla en massa!

Ponder sa...

S: Ja ja ja ja ja! ;)

Jenny: Ja, men man undra varför?? Allt det som krånglat på mitt är sånt som normala datoranvändare inte klarar att fixa själv (jag har ju min egen datanörd som tur är). Tänk vilken massa tid det måste lägga på support.

Pysen: Precis! Varför ska man behöva hålla på och fippla mer med en ny dator än med den gamla?

S sa...

Hahaha!

Jag har inte ens en mac själv, för jag är alldeles för snål, men nästa gång blir det en mac!