fredag, juli 17, 2009

Vovvan & jag

Min älskade fina Vovva har spondylos.

Vad som händer nu vet jag inte. Veterinären var minst sagt fåordig, vilket fick mig att tro det absolut värsta. Nu har jag läst på lite och vet att det inte behöver vara så. Är jävligt förbannad på vet. som inte informerade ordentligt. Det finns nämligen massor att göra, även på en gammal hund.

Nu står hon på anti-inflammatorisk och smärtstillande medicin i två veckor, sen är det meningen att vi ska tillbaka. Jag kommer dock leta rätt på en ny veterinär - dit går jag inte tillbaka. (Det hände fler saker idag som gör att jag tappat förtroendet för honom, men det orkar jag inte skriva om just nu...

Själv har jag dåliga levervärden, järnvärden och förhöjda inflammationsprover. Antingen skov i tarmen på G eller så är det levern som spökar. Har blivit uppbuffad i kön till den trevliga undersökningen. Fast det bryr jag mig inte om just nu, jag tänker bara på min Vovva.

12 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Kram, kram, kram!!

Nikki sa...

Usch då låter inget vidare! Hoppas det löser sig för er båda! Många kramar!

Världen enligt J. sa...

Hoppas att det ordnar sig för er båda! Det är skitjobbigt med sjuka djur, de är ju också familjemedlemmar.

Anna sa...

Hoppas att det blir bra med er båda! Inge roligt alls att behöva gå och oroa sig. Klart man oroar sig lika mycket för hunden, hon är ju oxå medlem i familjen!

S sa...

Huvva... Tänker lite extra på dig och vovvan framöver!

Denise sa...

Åh... stor kram! Allt löser sig... till slut. Lovar.

Lotta sa...

Men det där lät ju inte roligt allas... :(

Fast kanske bra att veta vad det är så vovsingen kan få någon hjälp. Hon kan säkert få mediciner så hon lever ett fullt normalt liv hoppas jag.

Kram till Vovva!

Anonym sa...

Fy vad tråkigt, man tycker att vetrinärer borde kunna lägga fram en nyanserad bild, de om några borde väl vårda sina egna jobb?

Krya på er båda två!
Kram Åsa

Alex sa...

Usch vad tråkigt. Hoppas hunden får rätt behandling och ja, du också förstås! Kram

Busmamman sa...

Knepig veterinär!

Eftersom så stor andel boxrar tycks ha sjukdomen borde den väl kunna gå att leva drägligt med?
Hoppas innerligt att allt löser sig, och du...jag finns här om du vill prata! Alltid!!

Love U!

DaisyAndMe sa...

Nog klokt att byta veterinär.

Hoppas allt vänder och blir bättre. För både dig och vovvan.
Får man fråga vad för skov du pratar om..? Får mig att tänka på Chron's..

Kram!!

Elin sa...

Jag håller tummarna för både dig och vovvan!
Kram