tisdag, juli 14, 2009

Man får tänka på vad man säger

Idag blev Prinsen och jag lite osams i köket. Han vill gärna hjälpa mig att laga mat, vilket han får så länge han lyssnar på vad jag säger. (Det är ju lite viktigt eftersom det är varmt och vasst typ.) När han idag, för andra gången, hade ner kaveln på min tå, fick jag nog och skickade ut honom ur köket med orden:
- Gå upp och bråka med dom där uppe istället.

Jätte smart, verkligen. För han gick raka vägen upp och smällde till sin lillebror. När maken frågade vad han höll på med svarade han, nästan sanningsenligt, att "mamma sa att jag skulle gå upp och slå er". Heja mamman.

7 kommentarer:

DaisyAndMe sa...

hehehe Barn är smarta på något vis. ;o) Gäller att passa sig ja.

S sa...

HAHAHA! Nu har jag och maken skrattat så vi fick tårar i ögonen. Tack för det!

Stackars er dock. Men festligt var det för oss på avstånd!

Livet på Citronodlingen sa...

haha, som det kan gå... Han lyssnar ju på dig IBLAND i alla fall ;o)

Jenny sa...

:D..ja, det gäller att vakta sin tunga. Har begått samma misstag själv, men än en gång!!

Linda #handgjordlyx sa...

*S* Snacka om bokstavlig tolkning!

Nina sa...

*asg* Heja Prinsen ;)
Det gäller att vakta tungan när man har barn omkring sig...
Men hur lätt är det liksom...??? Man tänker ju inte på att dom tar det man säger bokstavligt..ibland..när dom inte ska det.

Anonym sa...

Lydig är han iallafall! :)