söndag, augusti 09, 2009

15 böcker jag aldrig glömmer

Hittade den här utmaningen hos J. och tyckte den rolig, speciellt när jag såg vad mitt resultat blev (det här var alltså de 15 första böckerna som poppade upp i mitt huvud):

Rules: Don't take too long to think about it. Fifteen books you've read that will always stick with you. First fifteen you can recall in no more than 15 minutes. Tag 15 friends.

1. Girlfriend in a Coma, Douglas Coupland
2. Hey Nostradamus, Douglas Coupland
3. The world according to Garp, John Irving
4. Assasin-serien (ja, jag vet, det är tre böcker, men jag räknar det som en), Robin Hobb
5. Böckerna om Narnia, C. S. Lewis
6. Bakom väggarna på vinden, Syliva Cassedy
7. Den hemlighetsfulla trädgården, Frances Hodgson Burnett
8. Allra käraste syster, Astrid Lindgren
9. The great Gatsby, F. Scott Fitzgerald
10. Törnfåglarna, Colleen McCullough
11. Mina drömmars stad, Per Anders Fogelström
12. Gösta Berlings saga, Selma Lagerlöf
13. Sagan om ringen, J. R. R. Tolkien
14. Cujo, Stephen King
15. En helt annan historia, Håkan Nesser

1 kommentar:

Världen enligt J. sa...

Nästa vilken som helst av Couplands böcker skulle kunna kvala in på min lista :)