söndag, augusti 30, 2009

I morgon börjar det!

Och jag har nog inte riktigt fattat det än tror jag. I och för sig har jag haft lite fullt upp med migrän den här helgen. Alltså inte riktigt hunnit känna efter. Men shit, i morgon börjar det, på riktigt. Spännande och lite nervöst. Några små fjärilar i magen har jag nog om jag känner efter. Det blir ju att börja om från början, med ett nytt ämne och nya människor. Dessutom har de lagt första dagen mellan 13-18. Vad är det för tid? Där jag är hemma börjar man i normal tid, dvs runt åtta och slutar istället tidigt. Men klockan sex? Då är det ju nästan natt och barnen sover när jag kommer hem. Får hoppas att de planerar att lägga resten av undervisningen på dagtid. Eller hör det liksom till att man sover länge om man är humanist? (Jag har ju ingen aning, inbiten naturvetarnörd som jag är.) Finns det massa andra oskrivna regler jag måste lära mig nu? Spännande, som sagt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi humanister sitter och pimplar rödvin nätterna i ända och då är framåt 14 en lagom tid att börja på och lägg gärna till den akademiska kvarten...

Vansinnig tid, tänk om man är ensamstående och har ett dagis som stänger vid 17?! Jaja, Lycka till imorgon hur som helst!

Alex sa...

Åh, lycka till :D Kram

Linda #handgjordlyx sa...

Du får lova att avlägga rapport sen, så vi andra får veta hur de där "humanisterna" är! ;-)

Lycka till imorgon. Själv börjar jag med statistik. Jättekul. Eller kanske inte.

Livet på Citronodlingen sa...

Hoppas du får en bra dag idag!

Anonym sa...

Vilka tider?

Hoppas det är för att det blir världens fest efteråt då ;)

Lyckospark!

-Åsa

Världen enligt J. sa...

Ähh, det är nog bara för att det är terminsstart och för att det är krockar mellan olika kurser och allmän lokalbrist!

Hoppas resten är på rimliga tider -och att det blir bra/kul/stimulerande/utmanande (och migränfritt!).