tisdag, augusti 18, 2009

Saroten

Det är min nya medicin. Används mest mot ångest och depression, men kan vara verksam även mot migrän och annan nervsmärta.

I övrigt var det ett bra besök hos neuro, även om han var lite stressad. Vi har en plan - närmare bestämt tre olika läkemedel att prova: Tricyklisk psykofarmaka (Saroten) och två olika sorters epilepsimediciner. Någon av dom borde fungera, det går bara inte att säga vilken. Återstår trial and error i några månaders tid.

På den ljusa sida så ser mina levervärden alldeles OK ut (eller såg, i juli i allafall). Förstår inte vad Magtarm hetsat om, för alla värden var svarta (normala) utom ett som var ytterst lite sänkt. En sak är säker - innan jag gör någon otrevlig leverundersökning i narkos tänker jag kräva nya prover. Ser de fortfarande OK ut tänker jag inte utsätta mig för den plågan, tack så hemsk mycket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men måtte detta eländet ändå snart vara över för dig!
Hoppas några av de små pillrena är högeffektiva och hjälper dig tillbaka till ett normalt liv!
ASAP
-Åsa

S sa...

Du är verkligen tapper! Jag hatar att stoppa i mig piller, oavsett om det bara är antihistamin för att det kliar i halsen som en allergisk reaktion.

Dina piller är verkligen av den grövre sorten, jag borde inte oroa mig kände jag.

Hoppas att det här ska hjälpa!

Linda #handgjordlyx sa...

Men guuuud vad skönt att höra att levervärdena är okej igen! =)=)=)

Och sen hoppas jag på att nya planen för migränen fungerar. Det bara MÅSTE finnas hjälp någonstans! Sen är jag ohyggligt less på trial and error och det förstår jag om du också är/blir.

Livet på Citronodlingen sa...

Va skönt att det inte är nåt större fel på levervärdena och att mötet med läkaren kändes bra.
Bara att hålla tummarna för att ni har prickat in den rätta medicinen redan från början!!