fredag, augusti 28, 2009

CSN

Jag har ju pluggat förut, en hel massa närmare bestäm. (Vågar inte skriva ut hur många högskolepoäng jag har, men det är över 300.) Därför har jag bara tolv veckor studiemedel kvar. Journalist utbildningen är på 6o poäng uppdelat på två terminer. Pratade med CSN idag och det går tydligen att få förlängt, men bara om man har "väldigt speciella skäl, som att man på grund av sjukdom inte kan jobba med det man först utbildade sig till".

Nu ska jag bara skriva ett personligt brev där jag beskriver varför jag inte kan jobba som civilingenjör när jag har migrän. Lätt som en plätt. Eller inte.

9 kommentarer:

Nikki sa...

Jösses människa, inte konstigt du är så klok!!!! Själv är jag rätt klok (jag tycker det i alla fall) men har inte ett enda högskolepoäng, tyvärr!!!!!!!

Denise sa...

Vilken liten studis du var då! ;) Jag visste väl att du var utbildad något, men inte såpass!!

Hoppas du lyckas i fightandet med CSN... Kram!

Anonym sa...

Ojojoj va många poäng! Det tycker jag absolut att du ska skriva och vara stolt över!

Världen enligt J. sa...

Jag tror faktiskt att det löser sig! Jag vet flera liknande fall och de har fått sina studiemedel - till och med utan särskilt mycket knot från CSN.

S sa...

Annars är det ju bara att trycka på hur många beräkningar man måste göra som civilingenjör, och bara det blir man ju snurrig av!

Viktoria sa...

Du är duktig på att uttrycka dig. Det kan gå så kör på!

Linda #handgjordlyx sa...

Du klarar att övertyga CSN, det är jag helt säker på! Bara gör!!

Alex sa...

Som blivande journalist har du möjligheten att låta trovärdig ;) Skämt å sido, jag hoppas såklart att CSN förlänger studiemedlet. 300 poäng är imponerande :D

Ponder sa...

Tack hörrni! Har börjat formulera ett brev i huvudet, men längre än så har jag inte kommit än...