måndag, augusti 17, 2009

Varning för Traderas ProLister!

Satt igår och knåpade ihop 20 auktioner med ProListern*. Vid kl 21 - bästa sluttiden för barnkläder - laddade jag upp auktionerna. Trodde jag... Jag fick ett meddelande som sa att uppladdningen var klar, men sen skulle det valideras. Den validerade sex auktioner, sen hängde ProListern sig. Lät den stå och tugga. Ca 30 minuter senare kraschade den (nej, jag använde inte min dator till det här) och jag fick ett fel meddelande att uppkopplingen var bruten. Kollade på Tradera och där syntes 6 auktioner. Laddar upp övriga 14 auktioner igen - den här gången valideras ingen. Provar med en ynka auktion - den valideras inte. Går och lägger mig. Maken loggar in på morgonen. Hittar 56 auktioner. Massor av dubbletter, huller om buller och med sluttid kl 01:40. Skitbra, verkligen. Har dessutom fått bud på några av dubbletterna, d v s jag kan inte stoppa dom. Har spenderat nästan en timme åt att ta bort auktioner, mejlat de som bjudit på kläderna som inte finns, mejlat Tradera med alla auktionsnummer som är fel så att jag kan få pengar tillbaka, mejlat Tradera och begärt ändrade sluttider, mejlat Tradera och klagat som fan på deras skitprogram.

Så nej, jag kan inte rekommendera Traderas Pro Lister överhuvudtaget.

* Har aldrig provat det förut, utan kört med den gamla PowerListern. Det försvann tyvärr med min gamla dator och finns inte att ladda hem från Tradera längre.

Inga kommentarer: